Rogain: 24h jalgade töö

Rogaini 24h startTulemused:

Segavõistkondade arvestuses 3. kohal.

Üldarvestuses 10. kohal.

Kaja kirjutab pikemalt oma Pingviini Marsist. Mina ütlen lihtsalt, et meil läks väga hästi ja meil oli väga suur šanss jõuda üldarvestuses auhinnalisele kohale. šanss tänu sellele, et nii mõnegi punkti juures oli loobujaid, kuid meie leidsime need üles - näiteks "vare" punkt.

Muidugi olen ma natuke tuska täis, sest tegelikult ka - meil läks Väga Hästi. Vaid 20 km veel ja me oleksime olnud teisel kohal. See oleks NII LIHTNE olnud !!! Teise koha saamiseks oleksime pidanud vaid 43 punkti veel võtma - see oleks olnud 7-8 orienteerumispunkti, kuna me tulime väga tugevate punktide juures rajalt maha.

Rogaini kaart ja meie läbimisteekond: http://leivo.ekstreem.ee/2006/rogain24hkaart.jpg 

Kommentaarid (11) -

  • Ritsikas

    31.07.2006 13:28:35 | Vasta

    Vinge.
    Olles ise mitmeid aastaid 8h Rogainidel käinud ja see aasta ka 36h seiklusspordi üritustel võin väita et 24h rogain on minu jaoks veel "liig". Olen näinud mehi, kes 22h metsas jooksnud ja nendel tundidel hädiselt komberdavad, finišist linnulennul 10 km kaugusel.. See on ilmselt ajaületus või valuvaigistite ja geelide najal kohale jõudmine.
    Aga - inimese keha on võimeline uskumatuteks asjadeks - kui vaim ei murdu ja mingigi füüsiline ettevalmistus olemas.


  • Siim

    31.07.2006 14:54:49 | Vasta

    Vaim ei murdunud, füüsiline vorm ka ei vedanud alt ... aga ühest asjast mina pole veel aru saanud - kuidas võidelda jalataldadele tekkivate villidega? Ma ei ole seni väga teipimist praktiseerinud - ehk peaks selle peale mõtlema hakkama või on kellelgi veel mõni parem idee?

    Puudu jäi ka loomingulisusest, nagu korraldajad soovitasid. Olime meiegi nende loobujate seas, kes sellele "vare" punktile käega lõid.

  • Leivo

    31.07.2006 15:03:14 | Vasta

    "vare" kommentaariks:
    Kui olime seal koos teiega punkti otsinud ning te väljapuhanud Arvoga edasi läksite - siis ühel hetkel avastasime, et oleme selles mõttetus metsas eksinud Smile
    Igal pool olid kiviaiad ning kompass näitas kogu aeg valesti ...
    Aga punktist - me läksime tagasi prügila juurde ja alustasime prügila lageda nurgast.
    Otsustasin, et läheme senikaua täpselt asimuuti kuni punkt vastu tuleb. Ja mitmel korarl arvasin, et "nüüd oleme küll ammu möödas" - aga ei - lõpuks ühe väikese lagendiku peal oli väga ilus vare ja punkt sealsamas.

  • Leivo

    31.07.2006 15:07:24 | Vasta

    Aga villide kohta oskan arvata ainult seda, et tuleb endale puujalad muretseda Smile
    Viimased paar aastat pole mul õnnestunud enam ühtegi saada.
    -
    NB! eile oleks peaaegu siiski saanud kuna avastasin, et kevadel ostetud Salomoni XAPro-del on kanna kohal voodrisse auk tulnud ja see hakkas küll jalga hõõruma.

  • ritsikas

    31.07.2006 18:06:17 | Vasta

    Jalgadest - teipimine peaks aitama (pole ise proovinud) küll ainult kanna ja varbavillide vastu. Talla alla tekivate vesi/verivillide vastu ei usu et aitab.
    Olen natuke (kuid ilmselt veel ebapiisvalt teemat uurinud - peamised võtmesõnad on korralikult lõigatud küüned (küünevigastuste vastu). Küüne ja varbavigastuste vältimiseks on veel head korralikud sokid (ninaõmbluseta, firma mõtleb igaüks ise välja Smile) ja natuke suuremad jalatsid. Veel on head puhtad & kuivad jalad (vähemalt alguses) ja kuivana hoida niiakaua kui saab. Pole mõtete kohe lompi karata, eriti kui on teada võistluse jätkumine kümneteks tundideks.
    Mõnes kohas on soovitatud ka vaseliini (või bepanthen)'iga jalgade ja varbavahede määrimist. Olen mõne korra proovinud, kuid ei saa veel väita et efekti annab. Siin tundub mõju olevat naha kaitsel ja vettimise vältimises. Kevadise Ferrino 36h lõpuks olid minu talanahad sõna otseses mõttes pundunud. Ühtegi villi polnud, kuid tallale toetud oli suht valus.
    Temaatilistes saitides soovitatakse teipimisest lugeda kellegi John Vonhofi raamatut "Fixing Your Feet" aga tiraaž on läbi müüdud ja pole õnnestunud saada.

  • Peep O.

    31.07.2006 20:06:36 | Vasta

    Minu teamikaaslasel olid varasematel aastatel ka tõsised probleemid villidega.  Tema proovis ja viimaste muljete põhjal tundub, et aitas nn kahekihilise soki varianti. Naha ligi (hästi) õhuke, liibuv kiht ja pealepoole siis tavaline. Jalg nagunii liigub jalatsis, 2 kihti sokke peaks hõõrdumise jätma kahe soki omavaheliseks asjaks, säästes nahapinda.
    Hästi liibuvaks ja õhukeseks kihiks sobib näiteks naiste kapronsukk/põlvik (võin nimetusega eksida, ei ole pädev).
    Kasutasin ise sama varianti kunagi korvpalli mängides. Tollane kets ei istunud hästi jalas ning kahe sokikihi abil sain villiprobleemist jagu.

  • Maila

    31.07.2006 22:22:04 | Vasta

    Seda kahe soki varianti on mitmed kiitnud. Proovinud ma ei ole. Omast kogemusest mäletan, et tallaalused villid olid kõige hullemad veidi avaramate jalanõudega, kus jalg rohkem libisema pääses. See oli siis 2003 36h võistlustel. Tookordsest Anija teest jubedamat ei mäletagi. Möödunudaastasel Nõva rogainil olin orienteerumissussidega ja ville oli vähem, aga kruusateedest said jalatallad väga valusalt "ümmarguseks".  Päkaalustest villidest päris ei pääsenud ikkagi. ritsika soovitus jalad kuivad hoida on ju muidu hea, ainult neil 24-tunnistel, kus olen juhtunud osalema, on maastik olnud vihmast vettinud esimesest punktist alates.

  • Mirko

    01.08.2006 3:28:37 | Vasta

    villid tekivad niiskusest ja hõõrdumisest (ja eriti nende koosmõjust)
    seega aitavad kõik, millega on võimalik neid eemal hõida (osad juba mainitud)
    - teipimine
    - vaseliin
    - topelt sokid

    - ja sokkide vahetamine / jalgade kuivatamine, kui sokid niiskeks lähevad

    Lisaks on võimalik veel niiskust "püüda", kui jalg mässida näiteks ajalehe sisse, mis niiskust püüab (ja siis muidugi neid ajalehti vahetada). Iseasi, kui mugav see on.

    Kui villid on juba tekkinud, siis aitavad peamiselt kaks asja:
    - niit ja nõel, mille abil vill läbi õmmelda, vesi välja lasta ja niit sisse jätta (et nõelaaugud kinni ei kasvaks ja vill saaks ära kuivada / uuesti tekkiv vesi välja juhtida)
    - hoida tald (vill) soojas, s.t et külmalt on villi peale astuda palju-palju valusam. Seega peaks valu kiuste proovima kõndida "normaalselt" ...

    Pikemaajaliselt aitab ville vältida ka pidev trenn.
    Kindlasti ei aita rännak loksuvate kummikutega mööda raudteed (ära testitud)

  • Maila

    01.08.2006 14:09:39 | Vasta

    Mis imelik jutt niisketest sokkidest ja kuivadest jalgadest? See võibolla toimib maantee- või mägimatkal, aga tavaolukorras Eestimaisel rogainil ja multispordis, kus pidevalt põlvini soos ja vahelduseks ujutakse, see nõuanne ei toimi küll mitte kuidagi.  

  • Leivo

    01.08.2006 14:38:37 | Vasta

    See niiskuse jutt käib rohkem matkamise kohta.
    Kui ma Leninil (7134 m) käisin, siis tipuhommikul välja minnes tuli tõusta mööda mäekülge, kuhu päike ei paistnud. Tuule jms tõttu oli kohutavalt külm.
    Tundsin kuidas jalad hakkavad külmuma.
    Kui kella 9 paiku päikese kätte jõudsin (õnneks oli ka ilm enam-vähem sel hetkel), võtsin saapad ja kõik sokid jalast - panin päikeses kätte kuivama ja hakkasin oma valget jalga hõõruma.
    Vähemalt 1,5 tundi kulus seal jalgade üles soojendamiseks.
    Kuivad sokid ja saapad jalga - oli enesetunne suurepärane ning ilmselt on selle pika peatuse tõttu mul ka varbad jms olulised jalakomponendid alles.
    Jätkasin tiputeed ja edasi oli jalgadega kõik korras.
    -
    See läks nüüd villidest kauge kaarega mööda Smile
    -
    Villide kohta on kogemuse Elbruselt. Otsustasin võtta kogu esimese tõusu jalgsi (mitte tõstukitega) kuni Prijut11 laagrini 4200 peal.  
    Kusagil 3800m peal tundsin jalas ebamugavust - võtsin jalad lahti - suur vesivill. Käiku läks nuga - tsahh - vill lõhki, natuke puhkust, sokid ja saapad jalga ning edasi. See niidiasi poleks mind seal küll aidanud - mul oli vaja edasi liikuda ja mitte oodata kuni niidi kaudu vedelik välja imbub.
    Lõikasin konkreetselt villi risti-põiki lahti, et sinna midagi rohkem koguneda ei saaks.

  • kaur

    10.08.2006 4:08:15 | Vasta

    elu ainus kogemus Võsu 8-tunniselt. seal valisime kaardil vale "poole" (läänes oli kuiv ja idas mudane, aga kaardilt seda teada ei saanud) ja saime esimeses punktis jalad märjaks - vähe sellest, võistkonna kapten vajus vööni sohu ja poleks omal jõul vist välja saanud... 8 tundi märgades tossudes - varbaküüned sain tagasi 6 kuu pärast Smile

    24h ei kujuta ette, eks tuleb kunagi proovida. tublid olete igatahes Smile))

Lisa kommentaar

Loading