277km seiklust ja sporti – Keen 36h võistlus

Seekordne Eesti pikim 36h seiklusspordi võistlus toimus Saaremaal.

Peamiselt müttasime lääne Saaremaa piirkonnas, sõites seal nii ratta, kanuu kui ka rulluiskudel ning loomulikult oli väga suur rõhk trekkingul.

Võistkonna ekstreem.ee tiimis nagu alati: Leivo Sepp, Kaja Sepp, Alar Jõeste.

Kõige meeldejäävam on ikkagi Vilsandi saarel käimine. Juba ainuüksi sinna minek ja sealt tulek olid omaette toredad ettevõtmised.

Keen 36h, Vilsandi saarel, ekstreem.ee

Rajal olime 35h 15min ning läbisime kokku 277km. Rulluiskudel ca 13km, rattaga 170km, kanuuga 34km ja jalgsi 60km.

Start. Laupäeva õhtu kell 23.00 Kuressaare lennuväli.

Rulluiskudel Kuressaare lennuväljal. Seal tuli sõita liblika-stiilis kõik lennuvälja otsad risti-põiki mitu korda läbi, seejärel uiskudel Kuressarde, kust edasi jooksuetapile.

Jooks toimus Kuressaare kindluse piirkonnas ning mõned punktid maastikul ja jõudsimegi kanuualasse.

Kanuu toimus Saaremaa sisemeredel, mis on merega ühendatud Nasva jõe vahendusel.

Ratas. Peale kanuud hakkas juba valgeks minema, seega ratastele installeeritud valgusallikaid esimesel ööl polnud sisse vaja lülitadagi.

Jalgsi. Kella 12-13 paiku jõudsime Vilsandi saare piirkonda, kus toimus taas ala-vahetus ning läksime jalgsi saarele ja tegime põhjaliku tiiru peale. Läbi laevakanali minnes oli merekõrgus umbes nabani.

Peale saare külastust taas rattale ning paari tunni pärast saime ka tuled süüdata. Ehk sisuliselt kogu öö laupäev vastu pühapäeva olime rattal.

Võistluskeskusse keerasime pühapäeva hommikul kell 6.00 ning asusime viimasele etapile – jalgsi rogainile ja kogusime viimased 22 punkti.

Finiš. lõpetasime 45min enne kontrollaega (ehk siis ajaga umbes 35h15min).

Saabume parasjagu Vilsandile:
Keen 36h, Vilsandi saarel, ekstreem.ee

Ettevalmistused

Keemia: Aivo www.freesport.ee käest saime guaraanat, geelid ja batoonid. Igaühele oli 1 guaraana (25ml), 1 geel (+ Leivol 2 tagavarageeli, mis Alarile sobisid), 1 müslibatoon (+ Kajal veel 2 väiksemat,millest Leivo ühe ampsu sai).

Päris söök: Timmu teraleib juustu ja singiga ning juustu ja rakvere kotletiga. Igaühele 3 pooleks lõigatud leiba. Ehk siis 1,5 kahepoolset teraleiva võileiba. 1 Kaja küpseatud viineri- ja kohupiimapirukas igaühele. Peale kanuud ja enne ratast kõigile hommikusöögikohuke. Lisaks igaühe isiklik šokolaadieelistus, Leivol 2 snickersit, Kajal šokolaaditahvlid. Kõigil oli ka üks banaan teibiga ratta küljes.

Jook: rattal spordijoogipulbriga 1 pudel, seljakotis 1pdl (1,5L) soolakat Värska vett, millest olid eelnevalt mullid välja loksutatud. Uiskude juures oli ka igaühele üks Starter Max, kuna uisk aga oli kohe alguses ära, siis tilbendasid need Starteri pudelid meil isegi kuni kanuu-lõpuni kaasas. Enne viimasele rogainile minekut oli igaühele ka üks Red Bull.

Seljakottide kaal: Ma lubasin endal olla jäik ning ütlesin, et üle 5kg seljakotiga keegi rajale ei pääse (koos joogiga muidugi 5kg!). No tegelikult on see piir nii, et naistel 4kg ja meestel 5kg. Tulemus: Kaja seljakott 3,6kg, Alaril 4,8kg ja Leivo 5,7kg.

Riided, varuriided: Leivo: seljas Odlo õhuke soepesu, mis on eest windstopperiga ja tagant hingav, peal ISC koorikjope, jalas brynje soojapesupüksid ja peal õhukesed liibukad, Lorpen sokid ja Salomoni tossud, näppudele Mammuti windstopper sõrmikud ja peas buff. Seljakotis oli varuriietena kaasas vaid tuult pidavad Hestra labakindad, mida kasutasin teisel öisel rattasõidul. Kogu võistluse olin täpselt samade riietega, kordagi midagi ära võtmata või vahetamata. Temperatuuri reguleerimine käis puhtalt lukkude abil.

Probleem nr1. Kõige rohkem nägin ma vaeva sellega, et Kaja ja Alar ei topiks oma kotti igasugu mõttetuid vahetusriideid hunnikute viisi. Ma kartsin neile isegi selga keerata, et kui ma ei vaata siis ikka salaja topivad – igast fliise, vahetuspesu, sokke jne :)

Probleem nr2. Alar on viimane mohikaanlane, kes leiab et ka seiklusspordis on mõistlik kanda pehmendusega rattapükse. Aga olgu selline isiklik asi igaühe enda teha.

VEAD mida tegime rajal. Vigade ajad determineeritud täpselt välja GPS-traili pealt.

• Uisuetapp: Lennuväli oli väga hea, ilmselt lõpetasime suurepärase kohaga, kuid teel Kuressaarde jäi segastel asjaoludel üks punkt vahele (nr. 11). Leivo uiskles edasi-tagasi, kokku viga 7 min.
  • Rattaetapi punkt nr 22 roostikus. See pole otseselt viga, aga lihtsalt kulutasime punkti leidmisele aega 8 min. Punkti leidmiseks tuli pigem vasakule hoida.
  • Vilsandi saare 2. punkt. See pole ka otseselt viga, aga punkti leidmisele kulus 15min. Punkt leidmiseks tuli pigem paremale hoida kui saare poolt tulla.
  • Mere ääres rattaga ülevalt alla, punkt nr xx. Kõige hullem viga ja tüüpiline jama mille pärast viga tuli. Nimelt juhindusin pimeduses eessõitva tiimi järgi ega märganud ühte asjaolu, kuidas üks nende liige põikas metsa punkti võtma ja teisest kohast välja tuli. Sest ainus kord kus me juhindusime punkti leidmisel teisest tiimist – ja kohe niisugune hull viga – 37min.
  • Rattapunkt metsas, vare. Seal oli natuke tuhlamist, hakkasin liiga vara seda varet otsima ning tulemuseks 8min viga. Tegelikult pidi edasi sõitma.
  • Rogaini punkt – orvand. No mingi ime läbi õnnestus meil seda punkti piirkonnas otsida 20 min.

Seega kokku puhtalt ja ilmselgelt ärahoitavate asjade peale kulus 1h35min.

Kaja kirjeldab oma muljeid: Keen Matkasport 36h - tehtud!
Tiit kirjutab: Keen 36h matkasport 2009 – Saaremaal
Alari pildid: http://users.emt.ee/~alar/36h_2009/

Meestearvestuse järjestus: 1. Medisoft, 2. Vaude, 3. Salomon

Meie tiimil 4. koht segavõistkondade arvestuses, kokku oli 10 segavõistkonda.
Üldarvestuses 9. koht 35 lõpetanud tiimi hulgast.

Tulemused

Kommentaarid (2) -

• Martti

15.06.2009 12:38:37 | Vasta

Leivo miks sa oled probleemina välja toonud Alari rattapüksid? Hakkasid hõõruma? Küsin lihtsalt sellepärast, et ka minul olid terve võistluse rattapüksid jalas.

• eve isk

26.09.2009 02:52:20 | Vasta

you Guys are so cool! I always wanted to travel with my friend and got to use bikes or scooters and just bring a map to figure your way around. Great Adventure. You have inspired me!